آموزش 3D MAX
::قسمت دوم::
برای درست کردن قسمت جلوی تایر دوباره از همان تکنیک استفاده کنید و با گرفتن کلید shift کار را پیش ببرید.
برای بوجود آوردن برآمدگی زیر سپر نیز طبق روش عمل کنید.(ازهمان تکنیک clone edge استفاده کنید )
برای ساخت کاپوت ماشین کار را به همان ترتیب به پیش ببرید.
در صورتی که به علت انحنای کاپوت با این مشکل رو به رو شدید که یک vertex اضاف باشد آنرا انتخاب کنید،بر روی آن کلیک راست کرده و remove را کلیک کنید.(به هیچ وجه از کلید delete استفاده نکنید)
طبق تصویر زیر بقیه ی کاپوت را کامل کنید.
زیر سپر و نوک ماشین را هم مانند تصویر کامل کنید.
حال برای وصل کردن دو آن دو به هم ، هر دوی آن ها را انتخاب کنید.بر روی آنها کلیک راست کنید و بر روی مربع کنار گزینه ی weld کلیک کنید.اگر دو vertex به هم نچسبیدند با زیاد کردن مقدار weld threshold آنها را به هم بچسبانید.
سپس برای بوجود آوردن قسمت بالای حفره جلوی سپر ماشین edge های آن ناحیه را انتخاب کنید و با گرفتن shift و حرکت دادن آنها به جلو یک clone Edge بگیرید.
نقاط انتهایی پایین و بالای آن ها را به ترتیب به قسمت زیر سپر و گوشه ی با لای سپر بچسبانید(با استفاده از گزینه ی weld که قبلا گفته شد.)
حالا در وضعیت border قرار بگیرید و روی یکی از edge ها ی داخلی کلیک کنید تا دور تا دور آن انتخاب شود.سپس با گرفتن shift و scale کردن آنها به طرف داخل آن ناحیه را کامل کنید.
دوباره edge ها را کپی کنید اما این بار با حرکت دادن آنها به عقب.
قسمت نوک ماشین را هم طبق تصویر کامل کنید.
برای مشاهده ی نتیجه ی کار از modifier list گزینه ی turbo smooth را انتخاب کنید.(در هنگام مدلینگ آنرا غیر فعال کنید.)چ
تهیه شده توسط یاسر نوروزی
تیم تخصصی وب سایت چاپ رازک
بدون دیدگاه