::قسمت هفتم::
پس از اتمام مدلینگ اولیه میباست به رفع نقص ها و ایجاد جزئیات پرداخت.
مثلا در عکس زیر مشکلی را که پس از اعمال کردن turbo smooth بوجود می آید را با استفاده از chamfer تصحیح میکنیم.
برای جدا کردن قسمت هایی که باید از هم جدا شوند نیز از گزینه ی chamfer استفاده می شود.
برای ایجاد فرو رفتگی در قسمت جلوی ماشین polygon های آن ناحیه را انتخاب کرده و به طرف پایین و جلو حرکت میدهیم.
برای ایجاد فرو رفتگی کایت در قسمت زیر در با استفاده از cut که قبلا درمورد سقف ماشین از آن استفاده شد، در مرز فرو رفتگی یک رشته از edge های جدید ایجاد میکنیم و با استفاده از chamfer تعداد آنها را زیاد تر میکنیم (علت آن است که هنگام استفاده از turbo smooth لبه ها تیز شود).حال vertex های مشخس شده را به داخل میکشیم تا این قسمت کامل شود.
برای درست کردن قسمت پایین کنار بدنه را با توجه به تصاویر کپی کنید.سپس در حالت polygon قرار بگیرید و polygon های مشخص شده را انتخاب کردا و بر روی make planar کلیک کنید.
حالا علاوه بر turbo smooth ،shell و symmetry را از modifier list به آن اعمال کنید تا بدنه ی ماشین به شکل زیر در آید.
شیشه های ماشین راهم که بسیار ساده میباشند با استفاده از همین تکنیک ها ایجاد کنید.
تهیه و تنظیم توسط نویسنده یاسر نوروزی
بدون دیدگاه